Brev:
Plads til både skemad og mælk
18. marts 2015
Alder:
5 mdr.
Plads til både skemad og mælk
Hej Helen,
Tak for dit svar om nye sovevaner samt spisevaner, dem vil jeg glæde mig til at introducere for min datter. Jeg vil, inden jeg går igang, sikre mig at jeg har forstået det rigtigt. Du skriver at en dagsplan kan se sådan ud:
Tidlig morgen 06: Flaske og sover videre - og I må gerne forsøge at stå op senest kl 8.. her vil senere komme en morgengrød ind.
Formiddag 9.30: Flaske og puttes til formiddagslur, sover her måske en kort lur
Frokost 11-11.30: Tilbydes lidt grød med frugtmos som topping, vand af kop.
Flaske og puttes til middagslur ca. kl 12.30 - tidspunktet afhænger naturligt af, hvor lang formiddagslur hun har taget. Her vil det være rigtig godt, hvis du kunne arbejde på, at hun sover en længere lur.
Eftermiddag 15-16: Flaske
Sover dagens 3. lur
Aften 17-17.30: Tilbydes lidt grøntsagsmos, agurk eller ristede rugbrødsbjælker i hånden, vand af kop.
Flaske og puttes til natten ca kl 19
Sen aften 23: Flaske
Midt nat - evt. flaske, men det lyder som om at hun allerede kan klare sig uden denne, og det er super fint:)
---
Det lyder også fint, men indtil videre har hun fået mad hver 3 helst 4 time, men her lyder det som om hun kommer til at spise meget mere og oftere, hvilket jeg går ud fra at hun vil få færre mængder end nu? I dag drikker hun 6/5 gange flaske på 150 ml. og grød får hun en god portion. Jeg kan se at jeg kommer meget tæt på måltiderne mellem frokost og flaske og igen med aftensmad og natte-flasken.
Jeg glæder mig til at høre fra dig så jeg kan komme igang med at bygge en ny dagsrytme op :)
Hilsen,
C.